• 050 - 2600 808

Blog

Dress to impress ... of toch maar niet?

In een vroeger leven - 12 ambachten 13 ongelukken - was ik werkzaam voor een kledingzaak als verkoper/etaleur. De mode was behoorlijk prijzig. Iets wat ik zelf niet kon betalen. Dure pakken, zeer dure lederen jacks. Prachtige merken, prachtige stoffen. Letterlijk roofgoed!

Lees verder...

06-11-2017
Alex van der Meer

De lengte van de das: het verdient wel even een puntje van aandacht

Hoe lang is die van jou? Uhhh …, de lengte van je das bedoelen we. Het is soms best wel even een dingetje hoor. Want wat is nu de beste, lees: mooiste, lengte van je stropdas?

Lees verder...

21-10-2016
Krijno Zwerver

Lichtelijk verkleurd

Daar sta je dan voor je kast. Wat trek je vandaag weer eens aan? Een vraag die ik mezelf al jaren stel. En nu terugkijkend is daar een leuk patroon in terug te zien. Soms stond ik op en wist ik al dat het niet zo’n goede dag zou worden. Je voelt je niet opperbest en hebt geen zin om op te vallen. Zwart was dan altijd mijn veilige keuze.

Lees verder...

1-10-2016
Daphne Veldman

Met de wind in de zeilen; Dorian van Rijsselberghe

Het is prachtig weer. De vakantie is bijna voorbij. Niet dat wij stil hebben gezeten. Integendeel, we hebben de wind heerlijk in de zeilen. Arnold is binnen lekker bezig en ik zit buiten. Even een rustmomentje met wat zonne-energie. De telefoon gaat ...

Lees verder...

13-9-2016
Krijno Zwerver

Welke taal spreekt jouw imago?

Een goed imago, wat is dat nu eigenlijk? Voor iedereen is dat weer anders. Komt daar ook nog bij dat je een persoonlijk imago én een bedrijfsimago hebt. ‘Imago’ is een mooi Latijns woord voor ‘beeld’. Tegenwoordig wordt ook vaak het Engelse image gebruikt. Het begrip imago duidt in marketing, psychologie en communicatie op de beeldvorming die een persoon of organisatie oproept.

Lees verder...

28-8-2016
Arnold Fontijn

Welkom in een circus van modekleuren!

Spannend, wat worden dé nieuwe modekleuren voor 2017? Pantone is daarin wel een zeer bepalende factor. Pantone is een autoriteit op het gebied van kleuren. Nagenoeg alle designers over de hele wereld gebruiken de kleurenpakketten van het Pantone Color Institute. Het zogenaamde PMS (Pantone Matching System) systeem waarmee de samenstelling van kleuren wordt vastgelegd is sinds jaar en dag dé standaard voor kleuren van onder andere drukwerk en andere design gerelateerde onderwerpen. Dus ook mode en interieur.

Lees verder...

19-8-2016
Arnold Fontijn

Bruidegom, heb jij wel het juiste pak aan?

Liefde is emotie. Trouwen is emotie. Kleding is emotie. Zo is jouw trouwpak dat ook. Kleding roept altijd reacties op of je nu wilt of niet. Met trouwkleding is dat niet anders. Sterker nog, bij het zien van de partner in dé jurk kan er wel eens een traantje vloeien. Dat is trouwens ook mogelijk bij het zien van de bruidegom in een ‘De Stijlmeester’ trouwpak. We horen nog wel eens wat. ?

Lees verder...

3-8-2016
Arnold Fontijn

VROUW: emPOWER your dress for success!

Vrouwen aan de top, het lukt nog niet echt. Het is daarboven een mannencultuurtje. Maar is dat wel de werkelijke oorzaak dat nog steeds veel te weinig vrouwen aan de top zijn in Nederland?

Lees verder...

24-06-2016
Arnold Fontijn

Mode en trends: om gek van te worden!

Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats. Zou Herman van Veen hier de snelle vluchtigheid van mode en trends in kleding en interieur bezingen? Vast niet. Maar de dynamische werkwoorden, krachtig bijgezet door het tempo van het liedje, zetten het sfeertje perfect neer hoe ‘wij met z’n allen’ soms krampachtig bezig zijn met het fenomeen ‘erbij willen horen’. Dat jaar in, jaar uit. Seizoen in, seizoen uit.

Lees verder...

13 mei 2016
Arnold Fontijn

Het nieuwe jasje van de Stijlmeester

Het begon allemaal bij een businessclub waar ik met Arnold en Krijno een paar hele leuke gesprekken had. Natuurlijk had ik al even gekeken hoe de huisstijl van dit bedrijf er bijstond… en mijn conclusie was dat er ruimte voor verbetering was. Maar hoe breng je dat goed over zonder het huidige af te branden?! Eerst maar even verstandig mijn mond houden en kijken of er een klik is als mens. En ja hoor die was er, van het ene onderwerp naar het andere en voor dat ik het wist hadden we leuke en zeer interessante gesprekken. Afspraak gemaakt en de heren voorzichtig warm gemaakt voor een compleet nieuwe huisstijl en communicatieplan.

Lees verder...

14-04-2016
Martin Pottjewijd

Zo doe je jezelf de das om!

Veel mannen vinden het een onding. En niet voor niets wordt het een STROPdas genoemd. Tien jaar geleden nog was prins Claus de aanstichter van het feit dat de das in onmin geraakte. Maar … de das is terug van weggeweest! Het mag allemaal wat losser. Het hoeft tegenwoordig niet zo formeel. Redenen om de das niet of zo weinig mogelijk te hoeven dragen. Maar wanneer dan wel en wanneer niet? En dan is er ook nog de ‘beter overdressed dan underdressed’ gedachtegang. Maar wat wordt er nu eigenlijk van de man verwacht? De mode heeft er toen handig op ingespeeld. Er waren de sjaaltjes voor de man.

Lees verder...

07-04-16
Arnold Fontijn

Kleur in het zakenleven; dat kan echt niet!

Je zou het toch haast geloven als in een artikel leest: ‘Brightly-colored clothing is bad’. Laat ook echt niets aan duidelijkheid te wensen over. De Stijlmeester kan dan ook niets anders doen dan in de bres springen voor meer kleur in het grijze zakenleven en deze onzin een halt toe te roepen. De effecten van kleur in kleding; het bedrijfsleven, ook de modewereld trouwens, heeft er weinig kleurig kaas van gegeten, getuige deze opmerking in dit artikel. Voor alle duidelijkheid dus: kleur mag, kleur moet zelfs in het zakenleven, maar doe het op een goede manier.

Lees verder...

12-03-2016
Krijno Zwerver

Hoe verkoop jij je huis?

Het gaat weer beter met de economie. Dat horen we van alle kanten. Alles zit weer positief in de lift. Ook de woningmarkt trekt weer aan en de rente is historisch laag. Tijd dus om de verhuisplannen die tijdens de crisis in de koelkast waren gezet tot uitvoer te gaan brengen. Het huizen zoeken en kijken kan gaan beginnen. Ho, wacht even! We moeten ons huidige huis eerst nog eventjes verkopen. Ach, dat is zo verkocht. Het ziet er erg leuk en gezellig uit. Leuk ingericht toch? Oké, er moeten wat kleine klusjes gedaan worden. Ach, daar kijken de mensen wel doorheen. Dat doen wij ook. Nog een beetje opruimen en schoonmaken en dan kan het te koop bord in de tuin.

Lees verder...

27-02-2016
Arnold Fontijn

Donkerbruin vermoeden

Iedere kleur geeft ons een ander gevoel. Sommigen worden rustig van blauw maar zeer actief van rood of oranje. In ieder geval stimuleert kleur onze zintuigen. In mijn gesprekken met ondernemers zijn de kernwaarden en -woorden veelal het onderwerp van gesprek. Ik zie graag die zaken terug in communicatie, gedrag, houding en symboliek. Dat is de huisstijl: het lettertype, het kleurgebruik en de vormen die gebruikt worden. In het geheel noem ik dat de stijl van het huis. Een zwart-witte website, folder of advertentie valt minder op en komt saai over. Een nieuwe huisstijl zonder kleur, dat bedenkt toch niemand?

Lees verder...

12-02-2016
Jan Boon

Wat doe je op de vloer?

Wat doen we op de vloer is één van de belangrijkste beslissingen bij de inrichting van een ruimte. Want welke ruimte we ook nemen er moet iets op de vloer. Daarbij is het ook iets wat we niet snel vervangen. Misschien een kleed wat erop ligt, maar niet de gehele vloerbekleding. In deze blog wil ik je meenemen met een aantal vragen die jij/jullie jezelf het beste kan stellen om tot een goede keuze te komen.

Lees verder...

05-02-2016
Arnold Fontijn

Is jouw pak jouw maat?

en goed pak is de spiegel van je persoonlijkheid. Het laat zien wie jij bent! Mooi gezegd Krijno. Maar wat is dan een goed pak? Een goed pak moet goed zitten en moet bij je passen. Hèhè, logisch toch? Maar waarom lopen veel zakenmannen er dan als sloddervossen bij? En ook nog eens als een stel grijze muizen. Of donkergrijze muizen. En doe eens gek, donkerblauwe muizen. Wat een frivoliteit aan kleuren zeg. Heftig! Je zou er spontaan kleurenblind van worden. Das, dank je wel! Voor jouw speelse en kleurrijke bijdrage. Als we jou ook niet hadden.

Lees verder...

22-01-2016
Krijno Zwerver

Leef - tijd

Onlangs is mijn vader, en geheel zijn eigen keuze, maar toch onverwachts van ons heengegaan. Hij heeft de mooie leeftijd van 77 jaar bereikt. Tijdens een kerkdienst ter nagedachtenis van iedereen die dat jaar was overleden, drong het pas tot mij door dat onze leeftijd er alleen wat toe doet bij geboorte en overlijden en is het eigenlijk alleen maar een cijfer in de tussentijd. Maar wat is nu onze leef - tijd? Wat doen wij met ons leven? Wat doen wij met onze kostbare tijd? Onze leef - tijd ontdekken wij gaandeweg, als we ouder worden. En aan het eind weten wij pas wat onze echte leef – tijd is.

Lees verder...

15-01-2016
Arnold Fontijn

Something old, something new

Ja echt. Ik woon daar al 38 jaar. Samen met mijn man. Mijn huis past me, mijn huis is precies mijn maat. Dit huis konden we kopen omdat we in 1978 een enorme winst maakten op ons eerst koophuis in de stad, waar we maar twee jaar gewoond hebben. We hebben het opgeknapt, er met onze eigen handen onze eerste nieuwe keuken in gebouwd, een slaapkamer met een hoog kajuitbed voor onze oudste zoon, een zitkamer(tje) aan de slaapkamer van onze jongste dochter gebouwd.

Lees verder...

08-01-2016
Xeke

Weet jij wie je bent?

De wetenschap van de juiste kleuren en stijl; wat heeft mij dat opgeleverd? Kort en krachtig kan ik deze vraag beantwoorden. Veel! In mijn jonge jaren werd ik nogal recalcitrant gevonden. Alsof ik tegen alles aan móest schoppen. Ik deed gewoon niet aan mode en trends mee. Ik werd er mee gepest en dat maakte mij behoorlijk onzeker.

Lees verder...

30-12-2015
Arnold Fontijn

Stof tot nadenken

Het is 5 maart 2012. We trokken onze stoute schoenen aan en gingen op reis met Image- & InterieurProof. De wereld een stukje mooier maken. En echter. In onze koffer onze missie: mensen -letterlijk en figuurlijk- thuis laten komen. In onze rugzak een spiegel die mensen hun ‘ware ik’ laat zien. Echtheid laat mensen stralen. En duurt ook het langst. Mooi om te zien. Een (h)eerlijk groeiproces, een ontdekkingsreis in jezelf en dat in optima forma. Succes verzekerd.

Lees verder...

15-12-2015
Arnold Fontijn